IMG_20250301_212123

Március 1-jén Egerben, a Broadway Monkey színpadán mutatta be legújabb lemezét Szabó Balázs Bandája. A “Keringés” nemcsak új dalokat, hanem egy határozott hangulati és zenei fordulatot is hozott. A zenekarra jellemző költői érzékenység megmaradt, de most mélyebb, komorabb tónusokkal egészül ki – mintha a régi, szelídebb hangzás helyét egy belsőbb, elgondolkodtatóbb világ vette volna át. Egy új korszak kezdete: zeneileg izgalmas, tartalmilag súlyos – mégis őszintén emberi.

A dalszövegek több esetben egyfajta sztoikus belenyugvást sugároznak, hasonlóan Szabó Balázs Pilinszky-estjeinek hangulatához. Ez különösen érezhető például a Végszavak című dalnál, ahol a visszafogott hangzás és a mély tartalom egymást erősítik. Az Öröklét című szám igazi különlegessége pedig a Kossuth-díjas cigány énekesnő, Lakatos Mónika vendégszereplése volt, akivel korábban még nem dolgozott együtt a zenekar. Bár korábban a Hétköznapi c. számnál már jelen volt a női vokál, az ottani Julie Rens francia sanzonbetétjéhez képest az Öröklét betétjének nyelvezete és a népiesen lebegő, finom hajlításai transzcendens réteget adott a dalnak, új szintre emelve a jelenlétet.

A koncert dinamikusabb hangzása mellett az új albumborítót idéző vizuál is erős hatást kelt

A Keringés album másik meglepetése a Hadd legyek volt, amelyben egy trombitaszólam is felcsendült – ez eddig nem volt jellemző a zenekar hangzására. A hangszer egyfajta menetelős, már-már balkáni hangulatot hozott a dalba, új színt adva a repertoárnak.

Az új dalok egészében a friss anyag érettebb, néhol sötétebb, de zeneileg izgalmasabb irányát mutatta, amiből Egerben is többet eljátszottak a korábbi ismert slágerek mellett, és a közönség mindkettőt lelkesedéssel fogadta.

Kritika: Kövecses Sára
Fotók és videó: Gólya Tamás

Authors

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük